Nordstrom yeni ürün gruplarıyla gelirini artırdı
Nordstrom Inc. (NYSE:JWN), envanterini daha çağdaş giyim ve ayakkabılarla stratejik olarak yenilemesi sayesinde ilk çeyrek için gelir tahminlerini aştı. Perakendecinin amiral gemisi markasında büyük boy blazer ceketler ve kırpılmış ceketler de dahil olmak üzere güncellenmiş giyim tarzlarını tanıtması, Nordstrom markasının satışlarında %0,6’lık mütevazı bir artışa katkıda bulundu.
Şirketin indirim bölümü Nordstrom Rack, %13,8’lik daha önemli bir satış artışı yaşadı. Bu büyüme, Nordstrom’un bütçe bilincine sahip müşterilere hitap etmek için fiziksel mağaza varlığını genişletme stratejisiyle uyumludur.
İşbirlikleri Nordstrom’un son dönemdeki başarısında rol oynamıştır; perakendeci Liberty London ve SKIMS’in mağaza içi ve online tekliflerine yer vermiştir. Ayrıca, Birkenstock (NYSE:BIRK) ve Prada (OTC:PRDSY) Beauty gibi popüler markaların ürün yelpazesine dahil edilmesi, mağazalarına yaya trafiğinin çekilmesinde etkili olmuştur.
Bu olumlu performans Nordstrom’u, kendi mağazacılık sorunlarıyla boğuşan ve müşteri çekmekte zorlanan Macy’s (NYSE:M) ve Kohl’s (NYSE:KSS) gibi rakiplerinden ayırıyor.
Cesaret verici satış rakamlarına rağmen Nordstrom 2024 tahminlerini korudu ve karşılaştırılabilir satışların %1 düşüş ile %2 artış arasında dalgalanacağını ve yıllık hisse başına kazancın 1,65 ila 2,05 dolar aralığında olacağını öngördü.
Nordstrom ilk çeyrekte toplam gelirini %4,8 artırarak 3,34 milyar dolara yükseltti ve Londra Borsası Grubu’nun (LSEG) %0,6 artış beklentisini aşarak 3,20 milyar dolara ulaştı. Şirketin üç aylık net zararı da bir önceki yılki 205 milyon dolar ya da hisse başına 1,27 dolardan 39 milyon dolara ya da hisse başına 24 sente geriledi.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.