Ekonomi

Rekabet Kurumu’ndan zincir marketlere yeni uyarı

Rekabet Kurumu, zincir market açılışları için ara uyarı yayınlayarak, “Belirli bir mesafe içinde aynı ekonomik bütünlük içinde yer alan perakendecilerin ikinci bir şube açmasının yasaklanabileceği ve bu teşebbüslerin belirli bir süre içinde devralma işlemi yapmasının engellenebileceği değerlendirilmektedir. aynı terazi”

Kurum tarafından hazırlanan “Türkiye Hızlı Tüketim Malları Perakende Sektörü İnceleme Nihai Raporu”nda, şubede alıcı gücünün kötüye kullanılmasının önlenmesi için bazı düzenlemelerin yapılması gerektiği belirtildi.

Bu kapsamda “Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Taslağı”nda yer alması gereken kararlara yönelik bazı öneriler şöyle sıralanıyor:

“Kanun taslağında yer alan haksız ticari uygulamalara ilişkin olarak, çabuk bozulan tarım ürünleri ve gıda ürünlerinde 30 günü aşan ödeme vadeleri, diğer tarım ürünleri ve gıda ürünlerinde 60 günü aşan ödeme vadeleri, çabuk bozulan gıdalarda kısa sürede yapılan iptal bildirimleri, tek taraflı sözleşme değişiklikleri Alıcının malın kaybı ve zarar görme riskinin tedarikçiye geçmesi yasaklanmalıdır. Yönetmelik kapsamında satılamayan işlerin iadesi, listeleme, raf ve stok bedellerinin ödenmesi, sağlayıcının tanıtım, pazarlama ve reklam için ödeme yapmasının yasak olması veya perakendecilerin bu konularda fiyat talep etmesi ancak taraflar arasında sorun olması, sözleşme varsa düzenlemeye ihtiyaç vardır. söz konusu olmak.”

Perakende sektörü için bağımsız birim talebi

Bu düzenlemeleri izlemek ve denetlemek üzere bağımsız bir birim kurulmasını talep eden raporda şu ifadelere yer verildi:

“Söz konusu birimin münhasıran göreve yönelik yapılanması, şikayette bulunma veya re’sen soruşturma yetkisine sahip olması, habersiz soruşturma yapma, bilgi isteme, ceza verme ve ihlali doğrudan sona erdirme yetkisine sahip olması gerekir. haksız ticari uygulamaların önlenmesi caydırıcı olmalıdır.İdari para cezasının caydırıcılık sağlaması için işletme ciroları üzerinden tesis edilmesi ve tekerrürü halinde cezayı artırma imkânının olması gerektiği düşünülmektedir.

Raporda, zincir mağazaların yeni mağaza açma izinlerinin nüfus kriterine bağlanmasının rekabeti kısıtlayıcı bazı etkileri olabileceğine dikkat çekilerek, söz konusu yönetmeliğin uygulanmamasının uygun olacağı belirtildi.

Raporda, zincir mağazaların mesafe şartına ilişkin olarak şunlar kaydedildi:

“Mağaza açılışlarına gelince, belli bir ekonomik bütünlük aralığındaki perakendecilerin ikinci bir şube açmasının yasaklanabilmesi ve bu teşebbüslerin bire bir devralma işlemi yapmasının engellenebilmesi takdir edilmektedir. Gerçekten bariz bölgelerde, Aynı kümeye ait zincir mağazaların birbirine çok yakın mesafelerde görülebilmesi, bu durumun o bölgeye yeni bir perakendecinin girişini önleyici sonuçlar doğurabileceğinden, bu konuya ilişkin düzenlemenin olumlu olacağı düşünülmektedir. rekabetçi anlamda piyasaya etkileri.”

İndirimli ilan edilen eser mağazada olmalı

Raporda, hızlı tüketim malları perakendeciliğinde segmentin rekabetçi yapısını olumsuz etkileyebilecek veya tüketicilerin yanıltılmasına neden olabilecek bazı uygulamalar için düzenleme yapılabileceğine dikkat çekildi.

İndirim uygulanacağının (geleneksel medya, sosyal medya veya diğer duyuru ve reklamlar ile) duyurulduğu vurgulanan raporda, eserin dönem boyunca mağazada bulunmasının sağlanması ve eserin bu süre zarfında ilan edilen indirimli fiyattan satılacaktır. Bu düzenlemenin hem tüketiciye hem de rekabetin korunmasına fayda sağlayacağı düşünülmektedir.” sözü kullanıldı.

Özel olarak paketlenmiş artefakt uyarısı

Raporda, tedarikçilerin tek zincir markete özel ağırlıkta işler üretmeleri için yapılan anlaşmaların önüne geçilmesinin de değerlendirildiği belirtilirken, şunlar kaydedildi:

“Bu kapsamda bilinen veya standart ambalajlardan farklı olarak bariz büyüklükteki işlerin tek bir perakendeciye münhasıran üretilebildiği görülmektedir. Bu uygulamalar şubede yaygın. Bu anlaşmalar rekabeti olumsuz etkileyebileceği için bu anlaşmalar Ayrıca tüketicilerde çeşitli yanılsamalara da neden olmaktadır.Ambalaj-boyut farkları tüketici tarafından hızlı bir şekilde algılansa da, sadece bir perakendeciye özel bariz ambalaj üretiminin yönetmelikle yasaklanabileceği değerlendirilmektedir.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu