Ekonomi

EY: Dönüşümde başarı için insan faktörüne odaklanmak şart.

Dönüşüm projelerinde başarı oranını artırmak isteyen kurumların titizlikle uygulaması gereken temel faktörleri açıklayan EY, dönüşümlerin kalıcı başarısı için kurumları çalışanlarının gücünden yararlanmaya çağırıyor.

Uluslararası danışmanlık ve kontrol şirketi EY (Ernst & Young) ve Oxford Üniversitesi Saïd Business School tarafından yürütülen araştırma, dönüşüm projelerinin başarısının insanların duygusal davranışlarına bağlı olduğunu ortaya koyuyor.

EY ve Oxford Üniversitesi tarafından yürütülen araştırmalar, çalışan duygularına odaklanmanın, kuruluşların dönüşüm projelerinde hala düşük olan başarı olasılığını %70’in üzerinde artırabileceğini gösteriyor. Araştırmalara göre, yüksek performans ve sürdürülebilir büyüme için on yıllardır operasyonlarında çeşitli aralıklarla kapsamlı dönüşümler geçiren kuruluşlar için son yıllarda bu dönüşümlerin niteliğinde ve hızında büyük değişiklikler yaşanıyor.

EY Küresel Yönetim Kurulu Riski araştırmasında ankete katılan yönetim kurulu üyelerinin ve CEO’ların %82’si, pazardaki yıkıcı dönüşümlerin daha sık hale geldiğini söylüyor. Şirketler de bu dönüşümlere ayak uydurabilmek için organizasyonlarını da dönüştürmeye çalışıyor.

Değişimi yönlendirmenin yenilikçi ve etkili yollarına dikkat çeken araştırma, kurumların insan faktörüne daha fazla önem vermesi ve hem liderleri hem de çalışanları dikkate alması gerektiğini vurguluyor. Ankete katılan kıdemli liderlerin %85’i son beş yılda iki veya daha fazla büyük dönüşüme dahil oldu; Üçte ikisi (%67) bu zaman dilimi içinde düşük performans gösteren en az bir dönüşüme tanık olduklarını söylüyor.

Duygusal faktörler dönüşümdeki başarıyı belirler

Araştırmalar, başarısız dönüşümler sırasında çalışanlar arasındaki olumsuz duyguların %130’dan fazla arttığını gösteriyor.  Öte yandan örgütlerin bu dönüşümleri tam anlamıyla ele alıp insan odaklı yeniden tasarlayabilmeleri, düşük performansı dönüşümler için başarıya dönüştürmenin en önemli anahtarıdır.

Başarılı bir dönüşümde, liderler başlangıçta hem rasyonel hem de duygusal seviyelerde başarı için gerekli koşulları yaratmak için yatırım yaparlar. Dönüşüm ilerledikçe gerilim artar ve inanç azalabilir. Ancak basınç arttıkça takviye de artar. Çalışanların dönüşümü olumlu duygularla, doğru zamanda doğru pekiştirmelerle tamamlaması mümkündür. Araştırmalar, çalışanların %79’unun başarılı bir dönüşümden sonra çoğunlukla olumlu tatmin veya memnuniyet duyguları hissettiğini gösteriyor. Bu oran, dönüşümden önceki seviyeden yaklaşık %50 daha yüksektir.

Dönüşümü başarıya götüren altı temel faktör

EY araştırması, kuruluşlar için dönüşümün kolay ve doğrusal olmadığını öne sürüyor; Oldukça dolambaçlı ve şiddetli bir yolculuk olduğunun altını çiziyor. Ayrıca araştırma, şirketlerin dönüşüm çabalarındaki başarısızlıkları “değişimin maliyeti” olarak kabul etmelerinin uygun olmadığını gösteriyor. Varsayımsal analiz araçlarını kullanan EY, titiz bir şekilde benimsenip uygulandığında başarılı bir sonuca ulaşma olasılığını 2,6 kat artırarak %73’e çıkarabilecek altı temel faktörü listeliyor:

1. Gerekli liderlik becerilerini uyarlayın ve geliştirin: Araştırmaya göre, çalışanlar liderliği dönüşümün ana itici gücü olarak görüyor. Başkanlar ise başarılı dönüşümlerde liderliği bir numaralı faktör olarak tanımlarken, dönüşüm başarısız olduğunda liderliğin etkisini önemsiz görüyor.  kurumlar,  kişisel dönüşüme gereken değeri vererek, işbirliği ve bağlantı yoluyla “biz” yaklaşımını vurgulayın.

2. Herkesin kucaklayabileceği ve ilham alabileceği bir vizyon oluşturun: Vizyon, gidişatı belirler ve dönüşümün temelini oluşturur. Zorlayıcı bir vizyon formüle etmek için başkanlar ayrıca kendilerinin, kuruluşlarının ve segmentlerinin dışına da bakmalıdır.

3. Herkesin fikrini önemseyen ve teşvik eden bir kültür oluşturun: Duygular, başarılı dönüşümlerin anahtarıdır. Organizasyon bu konuda hazırlıksızsa, dönüşüm yolculuğunun başarısız olmasına da neden olan bu faktörlerdir. Çalışanlarınızı dikkatlice dinleyin, endişelerini anlayın ve sıkıntılarını destekleyici ve ilgi çekici bir biçimde ele alın.

4. Güçlendirin ve güçlendirin: Net hedefler belirleyin ve değişime hazırlıklı olun: Araştırma, dönüşümlerin genellikle doğrusal yolculuklar olarak düşünüldüğünü ve bu niyetle yönetilmeye çalışıldığını gösteriyor; ancak bunun böyle olmadığını, bunun inişli çıkışlı bir yolculuk olduğunu vurguluyor. Başkanlar için kilit nokta, hem yapı hem de disiplin açısından keşfetme ve yenilik yapma konusunda yaratıcı özgürlüğü ne ölçüde sağlayabilecekleridir.

5. Teknolojiyi ve yetenekleri kullanarak harekete geçin: Teknoloji başlı başına bir vizyon olmasa da vizyonun gerçekleşmesinde oldukça etkilidir. Gerçek teknolojiler, vizyonu gerçekleştirmede ve dönüşüm sürecini kolaylaştırmada kritik değere sahiptir. Teknolojinin organizasyon üzerindeki olası duygusal etkilerinin farkında olun. Dijital bir yaklaşım ve el becerisi geliştirmek için doğru eğitim ve duygusal destek sunarak çalışanları vizyon ve değerlere ikna edin.

6. İşbirliği yapın ve birlikte değer yaratmanın en uygun yollarını bulun: Eski kültürler, başkanların vizyonu belirlediği ve çalışanların uyguladığı komuta ve kontrol hiyerarşik bir yaklaşımı benimsemişken, günümüzün sürekli değişen koşulları karşılıklı bağımlılık ve işbirliğini gerektirmektedir. Bu amaçla, yeni çalışma prosedürlerini birlikte geliştirin ve çalışanları işlerini yeniden tasarlama ve yeniden tanımlama konusunda destekleyin. Değişimin hem duygusal hem de rasyonel unsurlarını yönetmek için ekipler arasındaki işbirliğini güçlendirin.

EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Bölüm Lideri ve Ortağı Gökhan GümüşlüKonuyla ilgili şu yorumu yaptı:

“Teknolojideki tüm ilerlemelere ve kazanılan örgütsel öğrenme ve deneyime rağmen, son 25 yılda kuruluşların dönüşüme yaklaşımında çok az değişiklik oldu. Kuruluşlar, kurumsal performansı düzene sokmak ve sürdürülebilir büyümeyi desteklemek için faaliyetlerinde periyodik olarak kapsamlı değişiklikler yapıyor. Pazar önceliklerindeki veya paydaş taleplerindeki değişiklikler de bu değişikliklerden kaynaklanmaktadır. Değişiklikleri uyumlu hale getirmek veya organizasyonlarını tamamen yeniden tasarlamak için onları kademeli değişiklikler yapmaya yönlendiriyordu. Bugün gelinen noktada dönüşüm her kurum için bir zorunluluktur ve dönüşümün başarısı hiç kimse için ‘garanti’ değildir.”

“Dönüşüm gerekliliğinin farkında olan birçok başkan, zorlukları karşısında baskı altında hissediyor. Bu durumlarda, eylemsizlik bir seçenek değildir. Dönüşümünü daha üst seviyelere taşımak isteyen kuruluşlar için artık insan faktörüne odaklanmanın zamanı geldi” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

yusufeli-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Türkiyenin En iyi Hizmeti Sunan Hizmet Ofisi Firmaları Bulmak ücretsiz ve kolaydır
Başa dön tuşu